Svar på fråga, och lite till.

Hej alla tjejer!
jag har en fråga som jag helst skulle vilja att ni alla svara på. Min kompis håller på att kämpa sig ur anorexin, jag vet att det kan ta lång tid att kämpa sig loss men hon verkar ha kommit tillbaka i det hela. Hon springer i varje trappa hon ser, vägrar att sitta och "små tränar" så fort hon får chansen. Det kanske bara är det att det tar lång tid att "friskna till" men jag börjar bli orolig, borde jag bli det eller är der helt normalt?

Kramar och pussar till er alla, ni är är alla jättestarka som vågar skriva om Anorexin!

Jag vet att det kanske verkligen inte låter så tröstande, men att under tillfrisknanden så är det inte alls ovanligt att få små återfall.
Jag tycker absolut inte att du ska oroa dig dock, det är som sagt vanligt, och jag kan verkligen garantera att alla vi flickor på EscapeAna har fått den där obehagliga känslan "vågar jag? Nej! Aldrig, de ska aldrig få mig frisk! Men jag vill bli lycklig..." Så håller man på hela tiden, man är nästan lite schizofren.
Det du skulle kunna göra är att antingen prata med henne och säga vad du tänker, men ta det väldans förstiktigt, så hon inte blir sårad eller påhoppad. Om inte det fungerar så kan du ju nämna det för hennes föräldrar.
För även om det bara är ett "litet återfall" så kan vad som helst utvecklas.
Kom ihåg att hon med all säkerhet kämpar mellan miljarder tankar, alla som säger hela olika saker, i hennes huvud, och att hon kanske tillslut bara väljer det hon känner sig trygg med.
Hoppas det löser sig, berätta gärna hur det går!♥
Hihi, lite småunderlig/kul video jag hittade från den här bloggen
Nu ska väl jag fortsätta med min bullbakning!
Puss!
/Ellinor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0