Svar på fråga.

Anonym:
En liten fråga, var ni en till i multigruppen förut? Hittade en bloggare som hade hoppat av för att hon typ hade kännt sig utanför

Ja, i vår Multy Family-grupp består vi av 7 tjejer, och det gör vi fortfarande, anledningar till att det 7:e tjejen kände sig utanför är inget jag kan prata om här, det är hennes privata ensak.
Det jag kan säga är att när man ska bli frisk, och man tänker bli frisk i grupp, så måste man satsa, satsa, satsa. Faller jag, faller du. Alla är pelare till ett torn som kommer falla om en pelare faller. Det är väldigt svårt att kunna vara en stark pelare, att vara så stark så ingen annan faller, och mycket viljestyrka måste in.

Att få så mycket viljestyrka & motivation kan vara svårt. Vissa har inte kommit dit än, utan står precis vid dörren och ska ta klivet in.


Föresten! Jag läste någonstans att någon ville ha ännu en frågestund, en stor en, vad tycker ni?
Har ni några frågor som ni skulle vilja skulle tas upp av alla under en ordentlig frågestund?

/Ellinor

Kommentarer
Postat av: Anonym

En fråga.. tänkte mest bara höra. Eller jag vet inte, jag kanske överdriver. Började tänka väldigt mycket på att vara nyttig för några månader sen. Hade gått upp ett kilo och ville gå ner det. Det kilot blev 8 kg ner, har inte vägt mig på väldigt länge. Men äter knappt, har börjat spy. Vet inte hur mycket det är nu. Har sagt åt mig själv att sluta med det flera gånger, men ändå fortsätter jag med det här. Det..ger en kick eller vad man ska säga. Spegeln visar en person när jag inte ätit, och en helt annan när jag ätit. Folk har börjat kommentera. Men för mig är en ätstörd person smal, och jag är verkligen inte smal. Vet inte varför jag skriver. Vet inte vad jag ska göra..

2010-04-27 @ 20:29:09
Postat av: Anonym

Jag känner precis som du, man vet att man gör ngt man inte borde men man kan inte sluta. Vet inte om jag vill sluta heller. Men jag har börjat tvinga mig att sluta med det. Äta frukost, om bara så en liten macka, våga mer. Det är förjävligt vissa dagar men ofta funkar det...

2010-04-28 @ 18:00:19
Postat av: Anonym

vad hette hennes blogg? hon som kände sig utanför?

2010-04-28 @ 21:49:45
Postat av: Elin

Men om hon känner sig utanför: HJÄLP HENNE! Stötta henne och hjälp henne så hon finner styrka. Vänner behövs när man har det svårt. Att utelämna henne från alla era mysiga filmkvällar osv kommer väl knappast motivera henne!? Ni kan självklart inte hjälpa henne själva, hon behöver behandling, men ni kan ju finnas som stöd!



Jag ber om ursäkt ifall min kommentar låter otrevlig, jag blev bara väldigt upprörd.

2010-04-29 @ 21:12:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0